Pokládka živice malým finišerem
Ruční pokládka živice

Homogenizace

Co vlastně znamená slovo homogenizace v rekonstrukci komunikací

V poslední době obce a města občas požadují po předešlém výkopu rýhy v komunikaci (např. po plynofikaci, výstavby nové kanalizace, telefonu atd.) její uvedení do původního stavu, jelikož jak je známo – 80% rýh jsou po 6 měsících propadlé.

Uvedení do původního stavu už, ale závisí přímo na objednateli (vedení města, obce popř. SÚS), jak si toto představuje. Na státních komunikacích je povinnost (v pruhu kde vede výkop) vyfrézovat celý jízdní pruh včetně již tzv. zaasfaltovaného pruhu a uvést do původního stavu.

Dále oříznutí hran diamantovým kotoučem a její odbourání pro kvalitní napojení nové živice na starou – viz obrázek č. 2, výšková úprava kanalizačních vpustí, šachet a uzavíracích šoupat.

Nyní na řadu přichází kompletní vyčištění a zametení vyfrézovaného pruhu a spojovací postřik pro dobrou přilnavost nové živice. Postřik strojní zálivkou Biguma obr. č 3.

Po takovéto přípravě se celý pruh vyasfaltuje. Tzn. pokládku živice ABJ popř. ABS a to ručně nebo strojně v závislosti na šířce výkopu viz obrázky č. 4 a 5.

Asfaltová živice se dováží čerstvá z různých obaloven, které splňují normy ČSN a EU, např. ČMO, PSVS, SSŽ atd. . nákladními plachtovanými auty viz obrázek č. 5, popř. přímo s ohřevem.

Po pokládce živice se její cca 50mm vrstva hutní vibračními válci s tonáží v závislosti na šíři výkopu a hutnícími deskami s kropením pro oblé napojení vjezdů do garáží, kolem vpustí, šachet a uz. šoupat, atd. viz obrázek č. 6,7 a 8.

Konečná fáze celé homogenizace spočívá v ošetření hran, což lze provést mnoha způsoby. Nejkvalitnější ošetření se provádí opětným prořezem napojené hrany a její zpětné zalití horkou emulzí obr. č. 9

V obcích či městech postačí prolití spáry emulzí např. STRADAFIX BIGUMA L a její následující posyp jemným pískovým zrnem. Doprava strojů a lidí na stavby viz obrázek č. 10.

Ceník - příklad na 1650m2

Ceník homogenizace se různí v závislosti na množství, šíři výkopu (ruční pokládka nebo strojní pokládka finišerem), tloušťky výkopu atd..

Podívejte, co pro vás můžeme udělat

Provádíme opravy komunikací, chodníků nájezdů a vjezdů, železničních přejezdů, opravy spár v komunikacích, opravy propadlých kanalizačních vpustí a šachet a veškeré práce s tímto spojené, frézování živice menších rozsahů, penetrační postřiky a nátěry.

Vlastníme malý chodníkový finišer s rozsahem od 1.2m do 2.8m vhodný na cyklostezky, chodníky, příjezdové cesty, delší výkopy a podobné.